23.2.06

Nii nad tapsidki meie Ferdinandi

Taevas, tule appi, aga taevas ei tule.

Postimehe uus veeb on persses, kui öelda jõhkralt ja ausalt. Ma ei ropenda tihti, kuid nüüd on selleks põhjust.

Vedasin omal ajal eest eelmise Postimees Online'i versiooni tegemist ja möönan, et selles sai mitu asja halvasti tehtud. Püüdsime esilehele tuua olulist infot, mida inimene saaks vaid mõne hetkega haarata. Püüdsime mahutada esilehe pooleteisele kuvale, et saaks infot kiiresti. Ühte asja ei õnnestunud teha nii hästi kui oleks tahtnud - keskkond oli liiga keeruline ning info hankimine võttis ikka liiga kaua aega. Seetõttu ootasin, et järgmine versioon oleks tulnud kvaliteetse info tarbijale loodud lihtne ja kiire uudistekeskkond. Asjata.

Kulla Postimehe omad, teate, mida tähendab ingliskeelne lühend KISS? Keep it simple, stupid. Uus keskkond on kõike muud kui simple. Sellel on kaks suurt probleemi:

1) usability on masendavalt halb. Reklaam ja uudisepilt on segi, leheküljed venivad pikaks nagu tatt. Reklaami maht ületab kaugeltki talutavuse piiri.

Praeguse lähenemise juures soovitan kasutada kalligraafilist fonti ning rohelise-lilla-roosa kombinatsioone. Ja kõikides pildiakendes võiksid fotod vahelduda, et muuta keskkonda lugejale veelgi atraktiivsemaks. Siis on lootus saada maailma halvima veebi auhind. Praeguse kujundusega pole see veel 100% kindel. Et vältida kaksipidi mõistmist: tegemist oli kibestunud inimese sarkastilise naljaga.

2) Rõhutatud kollaste uudiste sisu (nagu ka veebi kujundus) teeks au SL Õhtulehele, mitte ajalehele, mis üritab olla nö valge ajakirjanduse lipulaev Eestis. Kas te tõesti ei saa aru, et sellise veebiga lööte paberlehe imagot? Ja suurem osa rahast tuleb mu mäletamist mööda paberlehest? Kui tahate kollast veebi teha, siis tehke selleks omaette bränd!

Hüvasti, Postimees! Lahkumine on valus.

Samal teemal ka Marek, Merlis, Teller, Indrek

2 kommentaari:

Jüri ütles ...

Lisaks mainitule ei meeldi minule see, et online-uudised ei muutu pärast peale klõpsamist halliks, vaid on sinised edasi. Ajab segadusse, et mis on loetud, mis mitte.

Anonüümne ütles ...

positiivset ka: adblocki pole vaja uuesti häälestada :)

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.