9.4.09

Olen tänulik, kui saan veidi abi

Vajan veidi IT-alast abi.

Kuidas on lugu praegu?

  • Mul on domeen selgepilt.ee, mis EENetis registreeritud.
  • DNS-kirjeid haldab zoneedit.
  • Veebimeil ja veebileht on pargitud Google Appsi.
Mida tahan teha?
  • Tekitada uuendet selgepilt.ee ByetHosti ja panna selle Wordpressi peale jooksma (installimisega tulen vist toime, aitäh :) ).
  • Selleks pean vist EENetile teada andma, et nimeserverid suunataks ByetHosti omadele ümber ning seejärel zoneediti kirje kustutama ja tekitama ByetHostis uue? Hüva, siis suundub www.selgepilt.ee uude veebi ja probleemi pole.
  • Aga samas tahan jätkata Google Appsi veebimeili kasutamist, mis praegu avaneb aadressilt mail.selgepilt.ee. Kuidas nüüd sellega saab?
Kui keegi oskab mulle nõu anda, mida peaksin tegema, olen väga tänulik. Kõige tulusama konsultatsiooni andja saab auhinnaks väga hea veini, kasti korralikku õlut või kasti kokakoolat :) Tegelikult ka.

4 kommentaari:

kristjan ütles ...

Google mail peaks vist olema eraldiseisvalt domeeniga ühendatud. Vähemalt minul oli nii tehtud, et tõestasin neile, et olen domeeni omanik ja oligi korras.

Domeeni uuele hostile kas sa nii ei saa, et seal zoneedit teenusel määrad domeeni nimiserverid bytehosti omad ja siis bytehosti cpanelilt või mis iganes seal on määrad selgepilt.ee on selle konto domeen.

Ega ma oma teooriat ei kinnita sest .ee domeenidega vähe olnud vaja olnud tegeleda.

GoDaddy ja enda hostiga olen küll sarnast skeemi kasutanud kõikide .com ja .info domeenidega majandamine.

GoDaddys määran enda hosti nimiserverid. Hosti cpanelil määran domeeni ja ongi purgis.

Kristjan Otsmann ütles ...

zoneeditis saab ainult kogu kirje kustutada, nimeservereid muuta ei saa. Selles see jama ongi.

Anonüümne ütles ...

Kui seal zoneeditis saab DNS kirjeid teha, siis võid teha lihtsalt nii:

www A kirje [byethost IP] peale
mail A kirje jäta nii nagu on
mail MX kirje jäta nii nagu on

byethostile tee selgeks, et tema ongi nüüd www.selgepilt.ee

Mis veel?

petskratt ütles ...

Ma ei viitsi seda Zoneeditit tutkida, aga üldiselt peaks igatsugu normaalsed DNS-provaiderid lubama tekitada:

A-kirje selgepilt.ee mis viitab su hostingu-serverile

CNAME-kirje www mis viitab su selgepilt.ee kirjele ehk juurikasse

MX-kirjed mis viitavad aspmx-midagi.google.com jne

Mina olen viimased paar aastat pruukinud dnsmadeeasy.com teenust, väga OK. Ehk siis tegin seal konto (tasuline), eenet'il palusin domeenide nimeserveriteks panna midagi sealt ja asi toimib.

(ja kontrolliks kasutan dnsstuff.com abi, kah tasuline; nemad kunagi soovitasid ka DNSmadeeasy't)

Tõsi, ühe domeeni jaoks vahest liiga püss lahendus. Valmistan just ette üht seminari mille käigus plaanin Dreamhost.com peale panna ka ühe .ee domeeni ja dokumenteerida tehtava ekraaniviisorina :-)

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.