8.11.05

Miks pean ajaveebi?

Neljapäeval on IT Kolledžis e-riigi akadeemia korraldet ajaveebide seminar, millel Teller uurib teiste seas ka minult, miks ajaveebi (õigemini kahte neist) pean. Olen ju ajakirjanik ning saan niigi meediaruumis jala ukse vahele.

Põhjused ajaveebide pidamiseks on erinevad.

Gi:k on olemas, sest:

  1. sinna panen kirja olulised tehnoloogiauudised. Kui toimetan Eesti Ekspressi Hommet või Saldo IT-rubriiki, siis on mõnus lasta pilk kiiresti üle ja nokkida olulised asjad paberil avaldamiseks.
  2. Kuigi selleks on üha vähem aega, loen vahel suht palju tehnoloogiauudiseid. Paratamatult satub näppu asju, mis paberile ei mahu, kuid mida oleks hea teiste inimestega jagada. Panna lause-paar ajaveebi kirja pole ju teab mis ajakulu.
Vurle Unarnurk on olemas, sest:
  1. Olen ajakirjanduseetikast rikutud - fakti ja kommentaari tuleb mu hinnangul lahus hoida. Kui Giikis on pigem fakt, siis Vurle Unarnurgas eelkõige kommentaar.
  2. Ma pean ju hoolitsema selle eest, et mind mingiks ****** tehnofriigiks ei peetaks. Ma teen palju muudki peale tehnoloogiaajakirjanduse - korraldan konverentse, hoolitsen oma kasinate võimete piires kodu eest, muretsen kodumaa hääolu pärast. Nagu suur osa teisigi inimesi. Enamik mu mõtteid on keskmiselt geniaalsed, kuid mõned tahavad päevavalgele. Ajaveeb on nende avaldamiseks hea koht.
Mõlemad ajaveebid on olemas, sest:
  1. Ajaveebnikud filtreerivad infot ja säästavad teiste inimeste aega. Kui ma sõelun tehnoloogiauudiseid või Eestis ja maailmas toimuvat, neid asju laiendades ja kommenteerides, siis ma hoian kokku teiste ajaveebnike aega nagu nemad säästavad minu oma.
Jaa, olen nõus, et ajaveeb on nö kitsas meedium, millel lugejaid vähe (jälgin suht hoolega oma ajaveebe külastatavust, ilmselt vana online-ajakirjaniku kiiks). Aga see on ületatav. Aitab lihtne nipp: kui kommenteerid mõnes uudistekeskkonnas, siis postita sinna ainult isuärataja ning lisa viide oma ajaveebi kirjele. Lugejaskond kasvab vähemalt hetkeks tohutult
(vt Vurle Unarnurga statistikat, mis kajastab LHV skandaali päeva liiklust pärast mu säärast katset). Ja ehk mõned tulevad edaspidigi tagasi :) Ja loota võib, et ehk mõned hakkavad ka ise ajaveebi pidama ning ühel kenal päeval kolib suurem osa sisukast kommenteerimisest ajaveebesse.

Millal ajaveebinduse lõpetan? Ilmselt siis, kui vaimuliidrid on seda ammu ees teinud. Olen pigem kaasajooksik ja info vahendaja, kui uute asjade looja. Käima tõmbamine võtab aega ja pidama saamine ka. Gi:ki oleks tegelikult kaasautoreid vaja... Kui oleks aega proovida seda üldkasutatavaks keskkonnaks muuta, siis tegeleks sellega :) Ma'i tunne mingit vajadust selle järele, et Gi:ki seostataks ainult minuga. Küll aga Vurle Unarnurka.

Kommentaare ei ole:

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.