24.11.05

Patrick Jordan ja 8 trendi

Patrick Jordan Contemporary Trends Institute'ist tõi Futuresense'il välja 8 trendi, mis mõjutavad toodete arengut ja nende vastuvõtmist inimeste poolt:

  1. Feminiseerumine. Soorollid liiguvad ühiskonnas teineteisele lähemale. Seetõttu müüakse naistele reklaamides otsustusõigust (L'Oreal - because you're worth of it) ja senisest turvalisemaid sportautosid ning meestele müüakse džiibivälimusega titekärusid, milles last tuleb kinnitada sama moodi nagu rallisõitjat.
  2. Hedonism. 1960ndate mässumeelne põlvkond on vanaks saanud ning nüüd neil on aega ja raha, mida elu nautimisele kulutada. Harley Davidsoni läbimüük on kasvanud tohutult ning nende keskmise tarbija vanus on kerkinud 32lt 47 eluaastani. 1960ndate kaubamärgid naasevad omaaegsest luksuslikumal kujul, vaadake kasvõi Minit või VW Beetle'it.
  3. Sprituaalsus. Eneseabiraamatute müük kasvab üha ning inimesed muutuvad üha religioossemateks. Kauplused on hakanud sildistama "eetilisi" tooteid, mille loomisel pole kahjustatud keskkonda. Kui sellise toote ostad, siis hääletad sellega maailma paremaks muutmise poolt.
  4. Kokkupressimine. Aeg on väärtuslikum kui raha. Päev on hakitud pisikesteks tükkideks. Seda kasutavad ära mobiiltelefonide, mp3-mängijate ja sülearvutite müüjad. Nad aitavad meil olla efektiivsemad ning täita kas töö või lõbuga neid ajanišše, mil varem lihtsalt jobutasime bussi oodates.
  5. Hõimlus. Globaliseerumise vastandtrend - inimesed tahavad üha rohkem identifitseerida end mingisse gruppi kuulumise kaudu. McDonaldsi menüü Prantsusmaal ja Hollandis on seetõttu erinev, Hollandis tungib peale erinevalt varasemast omakeelne muusika ja teleseep. Siin paistab silma ka segunemine, mille parimaks näiteks on Starbucks: Euroopa kohvi- ja kohvikukultuur segatuna ameerikalikult hea teenindusega.
  6. Hirm. Inimesed usaldavad võimu ja suurkorporatsioone üha vähem. Maailm pole muutnud ebaeetilisemaks, vaid efektiivsem meedia paljastab asju, mis varem jäid varju. Sellest tulenevad boikotid nt Nike'i vastu, mis kasutas Vietnamis lapstööjõudu. Nike omalt poolt pidi sellele vastama. Teine hirmu liik on tehnoloogiahirm, millest tulenevalt on tehnoloogiafirmad eesotsas Apple'iga muutmas süsteeme inimlikumaks ja lihtsamaks.
  7. Ellujäämine. Inimkond vananeb pidevalt ning seetõttu suureneb ka vanusest tingitud puuete hulk. Üha enam tooteid on disainitud nii, et neid saaksid kasutada ka erinevate puuetega inimesed. Teleri kaugjuhtimispult loodi algselt inimestele, kes ei saanud käia. Nüüd ei taha keegi kaugjuhtimispuldita telekat.
  8. Individuaalsus. Trendid muutuvad üha vähem ennustatavaks, sest inimestel on üha suurem vajadus väljendada oma isikupära. Võib vabalt sõita Ferrariga ja kanda dressipükse või käia ringi vanade tossudega, Rolex käel. Moe ja stiili dikteerib tarbija, mitte moekunstnikud ja disainerid. Mood liigub metroojaama trepilt kõrgmoe tänavaile ja catwalk'ile, mitte enam vastupidi.

Kommentaare ei ole:

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.