Ärge ostke HP digikaameraid!
Veidi üle aasta tagasi kinkisime tütrele sünnipäevaks digika HP PhotoSmart M407. Oli suurepärane hinna ja hääduse suhe, kahe kilokrooni eest korralik 4MP seebikas algajale piltnikule.
Aasta sai täis ja garantiiaeg läbi. Ja aparaat ei võta enam akusid taha. Ükskõik, kui täis akusid ei laeks, näitab aparaat, et need on tühjad.
Helistasin HP ametliku hooldusesse Abobase Systemsisse. Noorsand vastas viisakalt, et pärast garantiiaja lõppu nad fotokaid ei paranda, sest puudub parandustöö kvaliteedi kontrollimiseks sobilik tehnika. Sama ütles mulle HP Eesti esindus.
Inimesed, kellel mõistust peas: ärge ostke HP digikaameraid, sest pärast garantiiaja lõppu võite need rikke korral minema visata. Kui ostate fotokat, siis uurige enne järgi, kas seda remonditakse Eestis ka pärast garantiiaega.
12 kommentaari:
Täpselt sama öeldi mulle Olympuse digiseebika kohta. Ostsin Canoni. Sellega pole veel hooldusse jõudnud :)
Ja sa jätsid asja nii? Palu neilt ametlikku seisukohta hooldusest pärast garantiiaja lõppu. Kui nad ei vasta, siis päri sama asja otse peakorterist. Vihje: peakorterisse ära saada e-mail, vaid faks, adresseerituna kõige kõrgemale.
Asi on veits keerulisem. Nimelt on seadusega ette nähtud pretensiooni esitamise aeg 2 aastat. Sellest vähemalt 0,5a on vea tuvastamine müüja kulul; kui anti müügigarantii 1a, siis aasta. Ja ülejäänud aeg kuni 2a kukub, peaks olema vea/süü tuvastamine kliendi kulul. Kui selgub, et viga tootjapoolne (ntx elektroonikas miski "sureb"), peaks kunde ka selle ekspertiisitasu tagasi saama. Aga jahh, eks võidakse ära ehmatada selle tasu suurusega XXXXeek, nii et...
Võiks ju consumer.ee-st küsida, kas peab vea/süü tuvastamine just HP esinduses käima. Neil vist endal kah miski "sõltumatu teadusuuringute labor" vma.
Ja mulle tuli veel üks mõte :-) Ask Slashdot nimeks...noo, et kuidas teil seal ameerikas, meil estoonias võib HP aparaadi pärast garantiid ära visata. Kindlasti leiab veel kiusamismeetmeid.
Mul on tunne et see kehtib ka Canoni kohta. Senini mõtlesin et loll olen mina ja ostetud patareidel on ka midagi viga. Äkki ei olegi nii.
Mul üks sõber, Indrek nimeks, kelle HP PhotoSmartAss käis vist 4 korda garantiiremondis. Ei ole uurinud, mis tal sellest kaamerast sai. Aga üldiselt ega töökindla aparaadiga tegemist ei ole.
Kui ma saan idiootsusega hakkama, nagu näituseks, ostan HP printeri lisaseadme, miks seda maailmale kuulutada et ma lammas olen?
Selleks, et teised inimesed ei astuks samasse pange. Päälegi, lammas oleksin siis, kui ostaksin veel teinegi kord kaamera, mida Eestis ei parandata :) Kui ma enda vigadest ei räägiks, siis ma aitaks kaasa mentaallammaste ohjeldamatule paljunemisele.
Natukene teistlaadi kogemus ühe HP digikaga. Nimelt juhtus umbes nii aastakest poolteist tagasi, et kaamera otsustas lähemalt tutvuda asfaltiga. Tagajärjeks oli loomulikult hunnik varuosi:) Kõige rohkem sai kannatada objektiiv. Sai siis huvipärast otsitud kohta, kus ehk õnnetule digikale elu sisse saaks puhuda. Leidsin ühe fotopoe..nime kahjuks enam ei mäleta... kaubamaja juures asuvate trollipeatuste kõrvalt. Imekombel tehti asi korda ja garantiidki anti 6kuud. Nädal hiljem viskas aparaat uuesti pildi taskusse ja rändas kohe samasse fotopoodi tagasi, kus garaniikorras asjad jälle jonksu aeti. Pärast seda on pildikast siiamaani laitmatult töödanud. Kogu lõbu läks igatahes maksma u 650eeku. Usun, et neil kogemusi ka "tühjade" akudega.
to raul: suur tänu infi eest! Uurin Fotomeistri poest, kas nad oskavad mind aidata.
Käisin Fotomeistris ja sain abi: fotokal ei olnudki häda suurt miskit, viga oli hoopis akudes. Fotomeistri meistermees soovitas akud tühjaks laadida ja siis proovida. Toimis
Oled kindel, et akud korras? Minul kah sama masin...Super hästi töötab! Akulaadija läks metsa. Ostsin uue laadija ja töötab siiamaani. Digikat oman juba vast 3 aastat (kui mitte rohkem :P).
Postita kommentaar