Kiiver pähe!
Nüüd aitab, mõtlesin, kui üleeile mingi värdjas oma musta mersutaksoga mulle nina ette keeras. Esi- ja tagapidur blokki ja taksost lahutas mind 2 cm. Kiirust minul törts üle 20 ja taksol 40 km/h kandis.
Ostsin endale rattakiivri. Punase. Ja kannan seda alati, kui linnas sõidan. Nagu Punamütsike. Maskuliin-shovinistlik (iga päevaga üha kahaneva) õllekõhu ja prillidega punamütsike ratta seljas.
Pange ka kiiver pähe, kui liikluses sõidate, eks? Ilma on muidugi lahe ning mööngem seda tõika, et ratturikiivris näeks isegi Einstein imbetsiilne välja, aga tervis maksab ka midagi. Kiivrita liikluses sõita on sama nõme kui jätta autos turvavöö kinnitamata (mäletate, selles autos ei kinnitata turvavöid, selles autos surrakse nagu mees). Mulle meeldib elada.
BTW, avastasin väga laheda rattafoorumi: velo.clubbers.ee.
8 kommentaari:
Täna Harku kaudu tööle sõites vaatasin, et tee ääres ka üks kõver kaheksas jalgratas. Selle kõrval istuv mees ja auto ringi jooksva naisautojuhiga.
Pidasin siis ka kohe auto kinni, et igaks juhuks abi pakkuda. Kannatanul oli suhteliselt räige kuklahaav, tohutult veel tarretumata verd peas, juustes ja riietes. Õnneks teadvusel ja suhteliselt adekvaatne, esmapilgul tundus, et kolju ikka terve. Igaks juhuks võtsin küll koheselt ka sidumisasjad välja, et haavad kinni panna ja korralik esmaabi anda.
Ringitiirutav tibi, kes talle otsa oli sõitnud, oli aga tohutus šokis, ei osanud midagi teha, kokutas ja ütles, et kas ma saaks kiirabi kutsuda, tema ei suuda seda erutuse tõttu teha. Hakkasin siis enne sidumist kiirabi kutsuma, aga õnneks sõitis sel hetkel just üks kiirabiauto mööda, võimalik, et keegi oli selle juba kutsunud. Jätsin profid siis omavahel toimetama ja läksin minema.
Ei hakanud peast pilti tegema, aga see oleks olnud igale ilma kiivrita sõitvale jalgratturile heaks hoiatuseks olnud. Kiiver alati pähe.
Veel kaks soovitust: esiteks, kui õnnetust näete, jääge alati seisma ja minge vaatama, ega abi pole vaja, kasvõi helistamist. Ka see, kui seal juba 5 autot ja 10 inimest ümber on, ei tähenda, et keegi oleks abi kutsunud, sageli mõeldakse, et keegi teine kindlasti kutsus. Teiseks, käige esmaabikursused läbi, korrake õpitut kasvõi raamatust vähemalt kord aastas ja hoidke autos korralikke abivahendeid (soovitavalt ise täiendatud apteegiga). Ilma koolituseta abistamine võib olla hullem, kui lihtsalt kiirabi ootamine.
Sellest meenub mulle kunagine proffist hokimängijate märatsemine kiivrikohustuse kehtestamise ajal. Kiivrit nad vajalikuks ei arvanud kuid erandita igaüks nendest kaitsis oma mune. Sellest muidugi kerkis küsimus, millega nad mõtlevad, kui üldse.
irw @ larko. oeh, peaks ka rattaõlitamise käsile võtma ja puha. aga see veloclubbersite veeb tundub rohkem nagu poolprofide värk. mitte, et see paha oleks. arvestades, et kui eestlane juba jagratta ostab siis ikka kiire ja kalli. ja lisaks liibukad.
Ise igapäevase velo.clubbersi lugejana võiks öelda, et ka päris algadaid võetakse seal päris hästi vastu ja alati on asjalikud küsimused ka asjalikud vastused saanud. Tihti on pigem probleemiks see, et uued foorumikasutajad ei viitsi enne mõeldagi mida nad küsida tahavad ja sellistele väga laialivalguvatele lahmivatele küsimustele on väga raske vastata. Samas suurem osa rattasõiduga seotud teemasid on ka juba aastate jooksul foorumis otsast otsani läbi nämmutatud.
Uskumatu on aga see, et Kristjan ei võta ikka õppust enne kui õnnetus oma hoovi peal on. Eks ta ole paljudega nii, et enne pole kiivrit vaja kui ise juba poolenisti autoall. Muidu ise ostsin just meelega punased kiivri ja punase särgi, et olla kohe eriti "punamütsike" liikluses ja mitte silmatorkamatult lasta mõnel autol ette keerata.
Ostsin minagi punase kiivri just nimelt sel põhjusel, et liikluses paremini silma paista.
Eks selle kiivri kandmisega on lugu sedasi, et harjumust pole. Harjumuse muutmine on üks vaevarikkamaid asju. Nagu Larko mainis, mängiti kunagi ka jäähokit kiivriteta. Autos puudusid turvavööd. Kunagi võis ka tsikliga sõita kiivrit kandmata ja see oli täiesti loomulik.
Ega see vahejuhtum taksoga mind ümber veennud, pigem andis viimase tõuke endale pott pähe tõmmata.
Teist juttu ka:
velo.clubbers.ee-l on üks paha viga - foorumil pole RSSi küljes ning see on põhjus, miks ma neid iga päev ei ole: lihtsalt pole nii palju aega.
lugesin ja esiotsa ei saanudki kuidagi pihta, et rattaga sõitmisest jutt käib. ja juba mõtlesin, et paistaks jah kuradi imelik kui tüüp autos kiivriga on :)
aga linnaliikluses rattaga ilma kiivrita liigelda on tõsine ekstreemsport.
taksode osas ei kommentaari. kui autot tööotstarbel vaja ei oleks ja vahelduseks jalamees viitsiks olla, siis on keskmiselt kord päevas hea variant autoparandust finantseerida, seda lihtsalt vähe ebaadekvaatsemalt pidurdades.
Lisaksin puht naiseliku aspekti, et imbetsillilik väljanägemine on lihtsalt harjumise asi. Kui oled piisavalt palju näinud inimesi rattakiivrites, ei tundu see helmet-look ühel hetkel enam üldse tobe. Täiesti tavaline - võtad omaks, et rattakiivris näevadki inimesed niisugused välja :)
muuseas, tartus raeplatsil on rattalaenutus, kus on 4 ratast ja 2 kiivrit. küsisin neilt ka, et miks kiivreid niivähe on. väidetavalt ei soovi keegi kiivreid laenutada. teises rattalaenutuses (tähtveres) on samuti neli ratast ja kiivreid pole ka piisavalt.
Postita kommentaar