4.5.06

Rattahooaeg

Postimees kirjutab Tartus toimuvast katsest, mille käigus saavad ratturid edastada andmeid selle kohta, kus nad sõidavad, ning linnaisad saavad sel moel paremini rattateid kavandada [via M-aailm]. Sama asja võiks ka Tallinnas teha!

Üks idee veel: Tallinnal on väga šeff linnakaart, mida saab kasutada ka ideaalse sõidumarsruudi leidmiseks. Sisestad reisi algus- ja lõppaadressi ning märgid ära, kas liigud auto või ühistranspordiga. Hetke pärast näed teekonda või saad sõidujuhised.

Vaadake, kodanikud linnavalitsusest ja Regiost, liikumiseks on veel kaks võimalust: jalgsi ja jalgrattaga. Elu on näidanud, et kust läheb läbi jalakäija, mahub üldjuhul läbi ka jalgrattur. Linnakaardile võiks lisada ka jalgrattatee leidmise võimaluse. Veelgi mõnusam oleks see, kui jalgrattur saaks valida kahe võimaluse vahel: suitsiidiratturi oma (vali lühim tee isegi siis, kui pead Liivalaia tänavat või kesklinna Pärnu maanteed mööda eluga riskides sõitma) või pühapäevasõitjale kohane (nii palju metsaaluseid ja rattateid, kui võimalik).

Järgmiseks rattahooajaks võiks ju valmis küll saada...

Aga muidu on rattaga hää tööl käia. Kivimäelt kesklinna ja tagasi ehk 21 km päevas on päris mõnus koormus. Aega kulub veidi vähem kui tipptunni ajal autoga sõiduks - ummikutest on rattaga sõites üsna ükspuha (kui ving välja arvata) ning auto parkimiskoha otsimise ja kontorisse jalutamise aeg säästetud.

Hädasti oleks küll vaja rattaparklaid. Kas keegi teab, kas tänavu ikka Vabaduse platsi ja Nõmmele tulevad parklad? Ma pole saan'd mahti uudiseid jälgida.

Ühe pisikampaania algatasin: igale poole, kuhu lähen nõupidamisele või muidu üritusele, helistan ette ja küsin, kas nende juures on võimalik ratast turvaliselt parkida. Bally's Casino sai täna esimese miinuse. Minu veidrikuskaalale lisandus küll plusspunkt. Järgmisena ootavad ees Olümpia hotell, Kumu, EAS.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Varastamise vastu kasutan sellist
nõksu.Yhtede jaoks on muratas liiga
hirmus, teiste jaoks liiga keeruline.
Ylejäänud osad voivad läikida.
Muret pole.

Hindrek

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.