Avalik kiri IT-pealikule
Tere, xxx,
mulle on alati meeldinud operatiivsus, millega Sa oled aidanud IT-probleeme lahendada. Aeg on tänapäeva maailmas üks olulisemaid ressursse - veel hullem, tegemist on ressursiga, mida raha eest ei saa osta.
Seda ebameeldivam oli automaatne McAfee viirustõrjetarkvara automaatne paigaldamine täna hommikul, mis tõmbas mu arvutil hinge kinni ning Sinu tekitatud vea kõrvaldamine nõudis enam kui kolm tundi mu väärtuslikust tööajast. See kolm tundi tähendab seda, et tööasjadega õigeks ajaks toime tulemiseks pean selle aja varastama oma lähedaste - abikaasa ja laste - tagant. Kui alguses kaalusin selle tõrke eest kontsernile Y (kus töötad) arve esitamist, siis loobusin sellest: sellel ajal puudub hind.
Mõistan täiesti Su hoolt meie kontserni turvalise arvutikasutuse pärast - enamik tavalisi arvutikasutajaid ei uuenda ise turvatarkvara ega kaitse oma digitaalset varandust pahalaste eest. Paraku või õnneks olen ma veidi erinev tavalisest arvutikasutajast ning olen siiani suutnud F-Secure tarkvara abil mu ettevõttele kuuluvat arvutit, mida kasutan ka ettevõtte Z heaks töötamisel, kaitsta viiruste, pahavara ja teiste rünnete eest. Hinnanguid turvavarale on erinevaid - enamate puhul ületab F-Secure McAfee oma, kuid mõne hinnangul on hoopis McAfee parem. Selge on see, et mõlema valmistaja juures tehakse väga head tööd.
Paraku ei andnud Sa muudatusest turvahalduses mulle varem teada ning tulemuseks oli F-Secure ja McAfee turvavara konflikt, mis muutis mu arvuti väga aeglaseks ning mille kõrvaldamiseks kulus üle kolme tunni. Palun anna järgmine kord varakult teada, kui kavandad ettevõtte Z töötajaid puudutavaid riist- või tarkvaralisi uuendustöid. Kui Sa oleksid öelnud, et paigaldad sundkorras kõigile meie võrgus olevatele arvutitele McAfee turvavara, siis oleks ma saanud Sulle tekkivast konfliktist ette hoiatada ning võib-olla pärast läbirääkimisi oleksin F-Secure arvutist eemaldanud ning läinud üle McAfeele.
Aga see "oleks"... Reaalsus oli see, et raiskasin mitu tundi oma elust mõttetu probleemi kõrvaldamisele. Seni, kuni kontsernil Y puudub selgelt sõnastet ja töötajaile kommunikeerit korporatiivpoliitika IT-asjus, ei kavatse ma McAfeele üle minna. Töötan seni oma kodukontoris, kuni oled kõrvaldanud McAfee tarkvara minu arvutisse sundpaigaldamise probleemi. Mul pole seni turvaline töötada ettevõtte Z võrgus, sest mu tööaeg on ohus.
Jah, ma hälbin ettevõtte Z üldisest praktikast - mul on isiklik arvuti, millega olen selle võrgus. Kuid see toob kaasa ka isikliku vastutuse: ma vastutan arvuti eest, millega töötan. Ja kui sellesse paigaldatakse vastu minu tahtmist tarkvara, siis on tegemist vaikimisi pahavaraga - tarkvaraga, mis segab mu tööd.
Palun vabandust tänasest kiirest päevast (millest 3 tundi läks asjatult Looja karja) tingit ülereageerimisest ning loodan siiralt, et tulevikus annad teada muudatustest, mis võivad tööd häirida, varakult teada,
Kristjan.
Täiendet: veidi pärast kl 17 on probleem väidetavalt lahendatud. Eks homme, kui kontorisse lähen, veendun selles.
4 kommentaari:
Tunnen siiralt kaasa. :-(
Kas Sa ei arva, et selle sissekande raames tuleks Y ja Z läbipaistvuse huvides firmade pärisnimega asendada?
Tundub, et probleem on lahendatud. Selleks korraks vähemalt.
Ma'i arva, et peaksin siin ettevõtte nime välja ütlema. Kes teab, millega tegelen, teab ka neid ettevõtteid. Ning kes ei tea, see saab üldistada. Tegemist ei ole kaugeltki ühe ettevõtte spetsiifilise probleemiga - sarnaseid jamasid olen näinud vähemalt kümmekonnas ettevõttes.
Eks ma oskan seda aimata, mida Y ja Z antud juhul ennast kujutavad. Just sellepärast aga küsisin, et tegemist on üsna tavalise rumalusega. Ma kipun arvama, et üksikud firmad ei kavatse ennast parandada, kui neid antud kontekstis otseselt avalikult ei nimetata. Muidugi kena, et sedapuhku asi mõistlikult lahenes.
Praegusel juhul asi mitte ainult ei lahenenud, vaid loodetavasti muutub tulevikus ka protsess :)
Postita kommentaar