8.1.08

Elektroonikapood, mida vältida

Soovitan nigela teeninduse pärast vältida Euronicsi Tammsaare tee kauplust. Ostsin sealt eelmisel nädalal 450kroonised Philipsi kõrvatropid SHS8000. Esimene mulje pärast kodus paki avamist oli masendav: signaalimüra oli sees ning bassi polnud ollagi.

Soovisin klappe poes ümber vahetada kallimate ja kvaliteetsemate vastu, kuid neiu kassaaparaadi taga ilmselt ei mõistnud piisavalt eesti keelt, et mu soovi mõista. Või ei osanud ta oma tööd. Kutsus ühe teise tüübi, kes pani arvutist rõveda diskensi mängima täisvolüümil ja ütles, et klappide saundil pole häda midagi, kuigi heli kostus nagu peldikust. Vihastasin, lubasin seda kauplust enam mitte kunagi külastada ja lugesin klapid mahakantuks.

Täna juhtusin lugema klappide arvustust Amazonist ja ennäe imet, päris head kõrvatropid on: pidin neil lihtsalt väiksemad kuularipadjad paigaldama ja klapid sügavalt kõrva suruma. Miks seda ei oleks võinud mulle ******* Euronicsi müüja öelda?! Eks ta ole.

10 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ega siis müüjad ei tea kõikide toodete kohta, kui sügavale midagi kuskile toppida tuleb. Ja paljud toodete pakendid on sellised, mida poes lahti teha ei saagi [kuidagi kinni sulatatud vms], sest nii oleks karp rikutud ja keegi ei ostaks seda.

Kristjan Otsmann ütles ...

Oh, ilmselt olen olnud siis nii naiivne, et arvanud: müüjad peaks müüdavat kaupa tundma :)

Pakiprobleem on küll, ka Philipsi karp tuli parandamatult laiali lammutada, et klappe kätte saada. Tegelikult tuleks klappe ikkagi kohe poes proovida - ja kui müüja seda ei luba, siis valida mõni teine pood.

Anonüümne ütles ...

Tarbijana on sul õigus alati oma kaup teise vastu välja vahetada. Põhjendusena oleks piisanud, et need kõrvatropid lihtsalt ei istu sul mugavalt kõrvas vms.

Paraku ei tea inimesed oma õigust ning müüjad kasutavad seda julmalt ära. Mina aga jonni ei jäta.

Mul oli konkreetne keiss umbes kuu tagasi Ülemiste "Rimist" ostetud kõrvaklappidega. Pakendil olev (eestikeelne) silt väitis ühtesid omadusi, kodus pakendit avades selgus muu. Viisin klapid tagasi ja nõudsin selle eest teist kaupa (konkreetsel juhul toitu samast kauplusest, sest teisi sobivaid klappe seal polnud). Müüjad hakkasid vinguma, et pakend lahti tehtud ja stuff. Kui ütlesin, et teistmoodi ei oleks ma asja teada saanudki, hakkas teine jutt, et tulgu ma esmaspäeval, kui juhataja ka on, avaldust kirjutama. Siis viskas üle, rõhusin tarbijakaitsele ning ütlesin, et kui nad mind tagasi saadavad, kirjutan hoopis esmaspäevaks tarbijakaitsele avalduse. Lahkusin poest kõrvaklappide hinna eest ostetud toidukraamiga. :)

Loo moraal: ärge andke alla vaid nõudke oma õigust! Mõjub. Ja kui ei mõju, andkegi asi tarbijakaitsesse. Mõjub ka. Testitud, kontrollitud.

Anonüümne ütles ...

Ükski tehnikapood ei taha oma müüdud kaupa väga vahetada. Ma olen töödanud päris suures firmas, mis tegeleb tehnika maale toomisega ja turustamisega.
Pikema vingumise peale antakase sulle midagi paremat vastu alles.

Hoopis hullem on aga Eestis asi garantii probleemidega. See on lausa idootsus, mis paljudes kohtades toimub. Ja tihti on süüdi hoopis maaletooja mitte edasimüüja. Endal päris halvad kogemused Elko ja Acme garantiiga. Kui midagi on mahapõlenud oli vähemalt varem pea alati süüdlaseks kasutaja nende arvates. Ja aega võttis see mendega asjaajamine ka jubedalt.

Rents ütles ...

Ise olen väga ebameeldivalt kokku puutunud K-Arvutisalongiga - olen sealt elus asju ostnud neljal korral ja kolmel korral olen pidanud hiljem kurtma (probleemideta pääsesin seljakotiga, aga nii mp3 mängija kui ka arvutimängudega on olnud jama - esimesel juhul selgus, et tehas on unustanud mp3 mängijasse vajaliku tarkvara installida, teisel korral selgus, et arvutimäng oli praak ja kolmandal korral, et arvutimängu karbis oli hoopis teine mäng) - iga kord on nad tunnistanud oma viga, kuid teatanud, et neil ei ole kombeks raha tagasi anda ja ma võin teise asja vastu ümber vahetada. Okei, mp3 mängija sain tõesti kohe sama mudeli vastu vahetada, aga kui arvutimäng oli mõeldud kingituseks (jumal tänatud, et kogemusi juba piisavalt oli, et sealsamas poe ukse juures karp lahti kiskuda), ostetud täpselt selline nagu pisike sugulane tahtis ja teine samasugune mäng on linna teises otsas asuvas esinduses, miks ma pean oma raha eest võimlema, et saada kätte kaupa, mille eest ma juba maksnud olen?? Nüüd olen juba nii palju targem, et tean, et sellises olukorras on mul seaduslik õigus oma raha tagasi saada ja olen valmis selle nimel kisama kah.

Anonüümne ütles ...

Mr.costello, oled äkki hea ja annad viite seadusele või määrusele, mis lubab kauba alati teise vastu välja vahetada.
Minu teda saab kaupa vahetada ainult siis, kui kaup pole see, mis lubatud. "Ei istu mugavalt kõrvas" vms ei ole kindlasti piisav põhjendus (kui just müüja või pakend selgesõnaliselt ei luba, et toode istub igal inimesel mugavalt kõrvas)

Anonüümne ütles ...

Kujutad ette, mul on kah Euronics'iga halb(u) kogemus(i) olnud. Kui ma veel umbes 12 või 13 olin, tahtsin samuti sealt omale nööpkuulareid osta, valisin siis klaasi taga seisvatest ühed välja ja üritasin kapiust lahti teha, et need sealt kätte saada ja müüjale esitada, teadmata, et too uks on lukus ja müüja peab selle lahti tegema. Üks noor meessoost müüja astus siis ligi ja käratas: "Käpad eemale" või midagi sellist. Sain oma kuularid lõpuks kätte, kuid pole sinna poodi kunagi tagasi läinud, ja tõtt-öelda kardan, et see müüja võib ikka seal töötada. :s

Anonüümne ütles ...

See konkreetne Euronics hiilgab tõesti teiste omasuguste seas - ise tahtsin sealt kunagi osta mingit köögitehnikat - isegi ei mäleta mida, pliit vist. Toode oli välja valitud, järgmine päev läksime mees kaasas (tõestev jõud). Toode alles, hind sobis jne. Ja siis kassas öeldi et sry, tegelikult oli seal väljas vale hind, õige hind oli ca 2000 eek suurem.

Anonüümne ütles ...

Lauri, konkreetse seadusepügala otsin üles siis, kui seda mul endal vaja läheb või juhul kui sa mulle selle ülesotsimise eest sobivat tunnitasu (1000 kr?) maksad.

Täiesti tasuta leidsin praegu aga Tarbijakaitseameti peaspetsialisti vastuse lugejakirjale "Postimehes":

Tarbijal on õigus 14 päeva jooksul ümber vahetada kauplusest ostetud kvaliteetne kaup, v.a toidukaup, kui ostetud kaup ei sobi oma vormilt, tegumoelt, värvilt või suuruselt. Tingimuseks on, et eset ei ole tarvitatud ja see tagastatakse vigastusteta ning puhtana koos pakendiga, märgistustähisega ja müügidokumentidega.

Aga kui sina oma raha eest ostetud, kuid mittesobivat kaupa välja vahetada ei taha, sest arvad, et sul pole selleks õigust, siis ei saa ma sind muidugi aidata. Mina olen oma õigust kasutanud ja kasutan ka edaspidi.

mamza ütles ...

Ka minul oli sarnane kogemus Euronicsiga. Juhtus aga nii, et ma ise ei saanud kaupa tagasi viia ja palusin elukaaslast. Siis ta helistas mulle poest ja ütles, et müüja keeldub raha tagasi anda. Palusin rääkida müüjaga. Müüja siis pikalt seletas mulle, et jah, see pole kahjuks võimalik, et nad raha tagasi annavad, ostku ma mingit kaupa samas väärtuses. Selle peale teatasin kohe, et järgmine kõne on mul tarbekaitsesse, kus ma kavatsen uurida järele, kas tõesti pole mul õigust kaupa tagastada. Müüja ütles "Pole vaja helistada tarbijakaitsesse" ja andis mu elukaaslasele raha tagasi :)

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.