2.12.05

Rohkem liikluskaameraid!

Niih, Blair on nüüd läinud. See, kas Balti riikide keeldumine Blairi ettepanekust oli arukas tegu või mitte, on omaette ooper. Juhul, kui eelarvemadinas jääb peale Prantsusmaa, võib Eesti kaotada oluliselt rohkem kui 700 miljonit krooni. Teatavasti on prantslaste huvi põllumajanduse toetamine, britid rõhuvad rohkem tehnoloogiale ja teadmistepõhisele majandusele. Mis oleks nagu Eesti huvidele ligemal.

Hea uudis on see, et kardetud liikluskaost ei tulnud. Selle eest väärib politsei kiitust. Mitte ainult liikluse reguleerimise eest, vaid seepärast, et kesklinnas sõitis tänu pidevale eelhoiatamisele vist küll rekordiliselt vähe autosid. Ja liiklus sujus.

Siit üks mõte. Eile, poole kaheksa paiku õhtul, kui hakkasin E-le tööle vastu sõitma, vaatasin enne ilm.ee Tallinna kaamerat, et kas Vabaduse väljakul on ummikuid. Tuvastasin, et politseinik oli ristmikult lahkunud, ning sõitsin kesklinna.

Tallinnas on kümneid turvakaameraid. Vähemalt mõne nende pilti võiks edastada Tallinna kodulehel (ja miks mitte ka EMT kaudu 3G teenusena). Samuti võiks EMTi 3G teenuse Järvevana tee kahe liikluspilti edastava kaamera pilt olla nähtav Tallinna lehel. Mõnus oleks vaadata enne kesklinna suundumist, kus on ummikud ja kus mitte. Ehk muutuks sel moel tipptunniliiklus veidigi sujuvamaks.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Muidugi võiks rohkem pilti edastada. Mitmel pool maailmas (näiteks Saksamaal) on asi ilusasti ära realiseeritud. Kohe tuli meelde Magdeburg. Vt http://www.movi.de/ kaamerate pildid (vasakust menüüst Verkehrslagebilder all valik Übersicht) kui ka asukohad (Lageplan samas). Hetkel millegipärast enamus kaameraid siiski pilti ei näita :(

Anonüümne ütles ...

Londonis olla turvakaameraid ca pool miljonit (Nat Goe saatest kuuldud). Iseasi, kas need rahvale vaatamiseks on.

Kristjan Otsmann ütles ...

Ega ma peagi silmas, et kõigi kaudu peaks seda tegema. Pealegi vähendaks see turvalisust. Aga olulisemaid liiklussõlmi võiks ju arvutist ja/või mobiilist näha...

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.