14.6.06

Tasuline parkimisala laiemaks

Tallinn kavatseb tasulise parkimise ala laiendada, vt ka kaarti.

Kulla linnaisad, parkimisala laiendamine ei lahenda probleemi, kuigi täidab Falcki ja linna kukrut. Esmalt tuleks ühistranspordisüsteem ning rattateede võrgustik korda teha, samuti luua äärelinna tasuta parklad autodele - luua eeldused võimalikult autovabaks liikluseks. Alles seejärel saab hakata tasulist parkimisala laiendama. Elementaarne, Abiratas.

Samal teemal räägib ka Mart.

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Nagu isegi mõistad on Probleemi lahendamiseks olemas kompleks lahendusi - see et alustati sellest komponendist... Ilmselt sulle ei sobi Pargid ilmselt uues tasulises piirkonnas?

Ratturina hindan küll, et kui liiklust nois piirkondades jääb vähemaks. Teiseks - Sinisilmsena võiksin uskuda, et saadud raha läheb nonde teiste komponentide ( parklad, transport jms) arendamiseks.

On olemas mingi põhjendus et miks sinu poolt pakutud variant parem?

Kristjan Otsmann ütles ...

Muidugi on vaja tervikut vaadata. Inimeste ja nende tootlikkuse seisukohast oleks oluline nende aega säästa - muidugi on vaatenurga küsimus, kas enne luua eeldused ja siis küsida raha või vastupidi.

Mdx, ma ei pea hakkama tasulisse tsooni parkima, küll aga ennustan praeguse parkimisala täitumist senisest enam autodega.

Anonüümne ütles ...

Heh, IBM-i grillil räägitud Park'n'Ride lahendus oleks ju praegu nagu rusikas silmaauku või kuidas :-)

Kaur ütles ...

Saadud raha läheb parklatesse ühistransporti? Huh? Mäh? Miks peaks Falck parklatesse investima?

Kas tasulise parkimise alal on vähem liiklust - miks peaks? Aga kui on, siis võiks selle kohta miski eksperthinnang olla.

Hea kõrval-lugemine on Mari Jüssi viidatud artikkel Solving Congestion.

Kristjan Otsmann ütles ...

Kaur, tänu viite eest!

Tasulise parkimise alal on vähem liiklust, sest osa autojuhte eelistab selmet maksta parkimistasu, jätta auto tasuta parkimise piirkonda ning liikuda tööle sealt kas jala või ühistranspordiga.

Falck muidugi ei investeeri ühistransporti. Küsimus on selles, kui hea diili suudab linn Falckiga välja rääkida - osa parkimistulusid ikkagi laekub linnale. Ja ühistranspordi arendamine on linna kohustus.

Kaur ütles ...

minu loogika ütleb, et tasulise parkimise alal on liiklust ROHKEM, kuna parkimise asemel sõidavad autod edasi-tagasi :)

"inimesed jätavad auto tasuta parkimisalale ja siis tulevad ühistranspordiga edasi" - et see vähegi võimalik oleks, tuleb tasulise parkimisala ÄÄRELE ehitada parklad, kuhu auto siis jätta saab, muidu ummistub see äär lihtsalt ära. nagu praegu. ja parklatest kesklinna transport. ehk, alustama peab uute võimaluste loomisest, mitte vanade keelamisest.

Rahast: Tallinn saab parkimise eest 3MEEK kuus, ehk 100000 EEK päevas. See on 100000/12/8 = 1050 ehk ÜKS TUHAT kaheksatunnist parkimispäeva, arvestades madalaima määraga. See on tallinna tegeliku parkivate-sõitvate autode hulgaga võrreldes KÖÖMES. Kuhu ülejäänd parkimisraha läheb - no ei tea.

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.