7.9.06

Mobiiliekraan kui reklaamikanal

Siin Nordic Mobile Media konverentsil pajatavad kõik esinejad teineteise järel edulugusid, mille puhul inimesed on nõus maksma kinni brändireklaami MMSid, ekraanipildid, helinad ja muud vidinad. Ma ei suuda sellest aru saada, miks nad nii teevad.

Üks ettekandja väitis, et mobiiliekraanist saab järgmine reklaamiekraan kino-, tele- ja arvutiekraani kõrval. Kusjuures mobiilreklaami kasv ületab oluliselt internetireklaami kasvu. Olen ses suhtes skeptiline.

Millist mobiilreklaami tarbiksin? Peamiselt asukohapõhist. Kui olen operaatorile andnud teada, millist reklaami olen nõus vaatama (st milline reklaam mind huvitab), siis võib-olla oleksin nõus vastu võtma reklaamsõnumeid kampaaniate kohta nendes poodides, millest möödun. Siin on suur probleem - kui sõidan autoga läbi linna, siis ma ei taha, et iga natukese aja tagant potsatab reklaamsõnum mu SMS-postkasti. Iga kord tuleb ju siis mobiil jälle välja urgitseda ja vaadata, kes mulle on sõnumi saatnud. Teisisõnu: seda teenust peaks saama imelihtsalt sisse ja välja lülitada. Iseenesest oleks ju mõnus, kui lähen nt Ülemiste keskusesse ning saan lühisõnumid hetke sooduskampaaniate kohta. Aga pärast kaubanduskeskusest lahkumist ma neid enam ei soovi.

Teine asi, mis võib toimida, on brändireklaam, kuid sel juhul peaksid reklaam olema sihtrühma jaoks väga lahe ja jahe. Võib-olla et juhul, kui see on ülicool, oleksid tarbijad nõus reklaami tarbimise eest isegi maksma: jalkahull pubekas on tõenäoliselt nõus maksma Pepsi logoga kaunistet Beckhami ekraanipildi eest.

Kahtlen siiski, kas kumbki neist võimalustest aitab ületada veebireklaami turu mahu.

Veel mingeid variante?

1 kommentaar:

Larko ütles ...

Inimesed on nõus kõige kummalisemate asjade eest tasuma. Huljuti avaldas üks soome blogija (olen sedavõrd armulik et linki siia ei pane) kahtlust kas talle pakutud viirusetõrje võib kõlblik ollagi, kuna maksab vaid 12 eurot aastas. Minu kommentaari täitsa kasutatavatest tasuta tarkvaradest pidi ta ulmejutuks. :-)

Seega ei paneks imeks et rahvas on nõus endale saadetava rämpsposti eest tasuma kui see moblale laekub. Ise imetlen hoopiski, miks täitsa targad inimesed on nõus moblat kasutama.

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.