6.9.06

Mobiilsed võrgustikud, muusika ja m-turundus

Aspiro pealik Johan Lenander prognoosis Nordic Mobile Media konverentsil, et lähiaastail muutuvad kõige huvitavamateks mobiiliteenusteks muusika-, sotsiaalsete võrgustike ning mobiilturundusteenused.

Mobiilses muusikas hakkavad inimesed üha enam alla laadima helinate asemel laule tervikuna: keskmiselt 2-5 lugu kuus. Üle poole nendest kuuluvad top10-sse.

Kiiret kasvu tõotab ka mobiilturundus. Küsimus pole mitte ainult lihtsas SMS-reklaami kasvus, vaid kaugeltki enamas. Näiteks võib oodata professionaalsete nõuandeteenuste kasvu, mis jagavad soovitusi vaba aja veetmiseks, annavad teada uudistest ning analüüsivad neid. Samuti kasvab mobiilsete turu-uuringute osakaal ning klientidega suhtlemine mobiili teel.

Kolmas kiirelt kasvav valdkond on sotsiaalsed võrgustikud. Lenander tõi digitaalse elutoa näite, mille puhul on arvuti ja mobiil lihtsalt selle toa erinevad uksed. „Täna on see arvutikeskne, kuid tuleviku mobiilikeskne,” lausus ta, lisades, et võrgustikes osalejad on nõus nende teenuste eest ka tasuma. Nojah, seda näitab ka rate.ee edu.

Kommentaare ei ole:

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.