7.2.06

Ajaveebnikud, tähelepanu, valmis olla, start!

Käima läks Eesti esimene ajaveebide võistlus "Eesti Ajaveeb 2006". Esitage ikka usinasti sõprade ja (miks mitte) ka enda ajaveebe sellele. Kandidaate saab üles seada 19. veebruarini, parim selgub märtsi alguses.

Eriauhindu võiks tegelikult rohkem olla... Pikim ajaveeb... Lühim ajaveeb... Raskeim ajaveeb... Kõige sagedamini uuendatav ajaveeb... Mõttetuim ajaveeb... Sõna "ajaveeb" kõige rohkem kasutav ajaveeb...

Ootame siis tulemusi. Tobe on see, et hääletamiseks peab olema Elioni e-passi omanik. Sry, ma enda oma küll ei viitsi teha ega ka olemasolevat uuendada. Pealegi - kas Elion pakub head ajaveebimootorit? Ega vist. Pigem võiks olla hääletamine tehtud nii, et selleks küsitakse meiliaadressi, millele saadetakse kinnitusmeil...

Teine võimalus oleks blog.tr.ee kasutajatunnuste kaudu, kuid see hoiaks hääletajate ringi liiga bloggeritekeskse.

Vahet pole, minust jääb hääletamata. Aga tulemusi ootan huviga.

Täiendet: soovitan lugeda Pets Marveti kommentaari.

16 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Jah, 100% nõus. Minu arvates on suurem osa mõttetu registreerimisega teenuseid nii 1990ndad. Olgu selleks NY Times või tegelt ka Päeva.net, kus peab uudisele punkti andmiseks sisse logima. Andke andeks, viitsin ma jee mingi ühe kliki pärast hakata kuhugi sisse logima või selleks kasutajakontot tegema.

Kristjan Otsmann ütles ...

Nii eestilik oleks olnud SMS-hääletus... ja soovilugu oleks saanud ka tahta...

Päeva.netis oli vahepääl juttu, et anonüümikud saaksid ka hääletada. Mina kahel käel selle poolt. Peamine vastuargument oli see, et äkki keegi hakkab mingit lugu haipima või ei saa enam hääletusstatistikat teha, kuid mu hinnangul ei kaalu need kumbki üles kahju, mida teevad liiga vähesed hääled artiklitele.

Kristjan Otsmann ütles ...

BTW, ajaveebi esitamiseks pole vaja sisse logida. Seega on parim viis sõbrale või vaenlasele käru keeramiseks sisestada tema ajaveeb võistlusele ja panna mingi ilgelt saast kirjeldus sellele a la "mingi ilge jobu ponnistama oma mõttevärdjaid, sest ei saa naiselt kunagi keppi" :D

Larko ütles ...

Minust jäävad ka hääled laekumata, ehkki mul Elioni pass selleks täiesti korras oleks. Nimelt oli keegi nalja teinud ja mu ajaveebi sinna ka lisanud, ja ma lihtsalt ei pea eetiliseks hääletusele osaleda, kui ma ise ka (ehkki kellegi teise algatusel) konkursile osalen.

See hääletamise värk aga samuti tekitab küsimusi. Nimelt kehtib keskmine hinne. Kui kellelegi on üks hääl antud ja selleks on 10, jääbki tema keskmiseks 10. Ja tegemist võib vabalt blogija enda antud häälega olla. Teisi aga võib sellise rakenduse juures ka pahatahtlikult maha hääletada. Kas siis antud reeglide juures suudab dzürii sellised juhtumid tuvastada ja ära parandada?

Anonüümne ütles ...

Ma sain täna hommikul sellest võistlusest teada ja mul on sellest kuidagi nagu paha maitse suus.
No ma ei tahaks olla tüüpiline eestlane, kes kõige üle iriseb ja kritiseerib, aga see on minu sisetunne...
Sellel mängul saab olema vähe võitjaid ja palju kaotajaid. Oleks saanud seda mängu teha kuidagi ainult kommentaaridele appelleerides, ilma edetabelita? Lihtsalt ajaveebindust kui sellist promodes (muuhulgas Elionit promodes)?
Jah, minu arust oleks.

PS. Ja blog.tr.ee-s ei saa nüüd korralikult sirvida, iga natukese aja tagant peab selle bänneri uuesti kinni panema.

Anonüümne ütles ...

>>jah, 100% nõus. Minu arvates on suurem osa mõttetu registreerimisega teenuseid nii 1990ndad.

tule taevas appi. google teenused on registreerimisega? isegi invitation only? paljud uued veeb 2.0 teenuste kasutajaks (nagu nt cocomment) saad ainult registreerides, invitation only.

miks google on hea, kui ta nii teeb, teised firmad aga pahad?

Kristjan Otsmann ütles ...

Ausalt öeldes ei meeldi mulle ka igatsugu võistlused. Võib-olla olen lihtsalt võidujooksu east väljas. Kui osalen selles, siis pigem ootan kommentaare ja soovitusi, mitte mingit tobedat "parim-x-kategoorias" auhinda.

Larko ütles ...

Eesmärgis ehk blogimise promomises pole midagi laita, aga teostus tõesti pisut.....mitte päris lõpuni mõeldud. Hääletamise mehhanism peaks võimalikult lihtne olema (näiteks Sinu pakutud meilile saadetud tunnus), aga teisest küljest läbipaistev ja võimalust mööda kuritarvitamist eemaletõrkav. Seda kõike korraga olla ei saa, aga kindlasti oleks ideaalile tunduvalt lähemäle väikse järelemõtlemisega saanud.

Praegune süsteem võimaldab tõesti võrdlemisi väiksele seltskonnale "rahvahääletuse" tulemusi üsna lihtsalt manipuleerida. Lõpliku otsuse langetab muidugi dzürii aga 10 rahvalemmiku hulgast keegi maha võtta, kes sinna ehk objektiivsel kaalutusel kuuluks, pole eriti keeruline. Ja ikkagi on siin peaauhinnaks arvestatav summa pappi. Just sel põhjusel olekski eelistanud, et auhindade asemel oleks vähemalt esimesel korral lihtsalt aukiri vms.

Võimalus 10-astmelise skaalaga piiramatu hulk blogisid hinnata või hindamata jätta tekitab igava maigu, sest just see võimaldabki manipuleerimise. Parem oleks olnud, et ühe tunnusega saaks ainult ühele blogile igas kategoorias ühe lihthääle anda. Muidugi poleks seegi kuritarvitamist välistanud aga annaks ikka ausama tulemuse kätte kui praegune absurdsus. Aga selleks et seda rakendada oleks olnud enne vaja kandidaatide registreerimine lõpuni viia ja alles siis hääletamine käivitada.

Ise poleks ma kindlasti oma blogi sinna reginud aga et keegi seda juba tegi, las ta sinna jääb. Võib olla ju niigi, et see polnudki nali vaid keegi tahtis ausalt mind seal näha. Aga ma võtan seda kogu värki eeskätt meelelahutusena.

Vabandan, et nii pikaks läks, see juhtus kogemata. Tegelikult oleksin pidanud seda oma blogis kirjutama, aga lihtsalt sattusin hoogu.

Anonüümne ütles ...

Registreerimisest veel: Google ja teiste firmade puhul on sellel mingi põhjendus ehk ma saan sellest midagi kasu, kui ma end ära regan. Google'i puhul personaliseeritud otsingutulemuse, oma ajaloo jne. Teiste Web2.0 firmade puhul siis muid personaliseeritud teenuseid.

Niisama mõttetu regamise aeg oli ka kunagi, näiteks Eesti portaalides valitses regamiskohustus, aga kadus sealt juba aastaid tagasi.

petskratt ütles ...

minu arvamus sai kommentaariks tiba pikk, seega leiab selle http://www.tehnokratt.net pealt...

Anonüümne ütles ...

Larko: Eesmärgis ehk blogimise promomises pole midagi laita, aga teostus tõesti pisut.....mitte päris lõpuni mõeldud.

Lubage kahelda, et see selle asja tõeline eesmärk on. Ma väga ei usu, et Elion 10 000+ raha välja käib, asja eest teist taga, lihtsalt blogimise promomiseks.

Anonüümne ütles ...

Aga miks ta siis selle raha välja käib?

Anonüümne ütles ...

10 000 pelgalt lubamisegi eest leidub kindlasti paar hullu, kes hoolsalt spämmides oma sünnitise esimeseks seavad.
Ja siis on jälle nagu alati, et rahvale meeldib Singer Vinger, kuid rahva tungival nõudmisel mängime teile Arnold Oksmaad.
Konkurss üldse... paljukest neid blogijaid siin üldse on, vast sadakond tegelast, kes valdavalt üksteise toodangut ei loe, kuni koos töötama või jooma ei satu.
Mõtlen, kuidas saaks sellele konkursile vee peale tõmmata...
olematuid linke esitades...?
miski kisa ajakirjanduses...?
isenda blogidesse 1000 mõttetu kirje lisamine, et keegi seda lugema ei roniks....?

Anonüümne ütles ...

E. põhiväärtuseks on "Eestimaine arusaam - me tunneme uhkust oma maa ja kultuuri üle" Toetatakse, sporti, kultuuri, elf-i, mtü-sid. Mis peaks meil olema ühist ameerikas tegutseva googliga, kes ahistab hiinlaste õigusi sõnavabadusele ning teenib peamiselt kasumit reklaamide vahendamisega? There is no free lunch.

Anonüümne ütles ...

üks teine samateemaline sõnavahetus

http://nuttjahala.blogspot.com/2006/02/avastasin-sellise-koha-nagu-seda-on.html

Larko ütles ...

Zooda, me räägime Sinuga kahest täiesti erinevast asjast. Võistluse eesmärk on kahtlemata blogimise promomine. Selle korraldajatel ja toetajatel on sama kahtlemata peale selle teisigi eesmärke, mis võivad nende jaoks tähtsamad olla kui ise võistluse eesmärk. Minu jaoks on võistluse eesmärk ehk blogimise promomine kiiduväärne. Need teised eesmärgid mind ei puuduta ega huvita. Pole nagu minu asi.

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License.