Pulleritsu-jutu jätk
Mõne aja eest tekitas veidi kõmu üks Priit Pulleritsu kolumn. Ühes asjas Priit ei eksinud: hoiatus reklaami trügimise kohta bloginduses on ajakohasem kui kunagi varem.
Reedel helistas mulle preili X PR-firmast Y. Küsis, et kas tahaksin endale Sony Ericssoni uut muusikatelefoni. Päriseks. Loobusin, sest see mõjutab minu kui ajakirjaniku sõltumatust. Oleme vahel küll Sony Ericssoni ja enne nende liitumist Ericssoni veidi aidanud: testinud mõnda telefoni mitu kuud ning andnud tagasisidet, soovitades, mida võiks telefonide juures paremini teha. Ja soovijad on saanud testtelefonid hiljem välja osta mõistliku hinnaga.
Sel korral pakuti teistsugust diili: nimelt oleksin telefoni kohta pidanud blogides sõna võtma. Keeldusin, sest telefon ei olnud mitte testimiseks, vaid promomiseks. Ja teilegi hoiatus: kui näete kuskil blogis või kommentaarides mingi vidina kohta kiidulaulu, siis lugege enne ostu ka teisi arvustusi. Sest märgistamata blogireklaam tungib ka Eestis peale.
Loodan, et Sony Ericssoni käesolev katse nurjata blogijate usaldusväärsust kukub mürinal läbi.
Või ei kuku?
5 kommentaari:
Kas Savisaare 500-krooni-hääle eest õnnestus? Vist jah.
Miks peaks blogimises teisiti olema?
Ma oleks küll nõus telefoni saamise eest seda kiitma. Sinul on vist mingid ajakirjanduslikud püüdlused ja seega on sulle objektiivsus (või see, et lugejad peaksid sind objektiivseks) tähtsam kui too telefon. Minul jälle on oma blogi-mainest savi, ma võin väikese tasu eest ettantud teksti ka 1:1 veebi panna.
Huvitavam oleks juhus, kus ma juba kirjutasin midagi (näiteks: Jeti jäähall imeb, minge Premiasse!) ja siis tuleks mulle pakkumine on vana juttu maha võtta või seda muuta. See paneks juba rohkem mõtlema.
Trend iseenesest ju positiivne. Et blogisid loetakse, hinnatakse ja paremaid neist väärtustatakse sellega, et pakutakse võimalust osaleda promo- ja reklaamikampaaniates.
Samas, eesti blogide loetavuse juures läheb veel kõvasti aega, enne kui neist tõsiseltvõetav turunduskanal saab. Või siis tuleb väga palju telefone kinkida, et sarnane auditoorium kokku saada, kui näiteks Tähetantsudel.
Kui telefoniga käib kaasas tingimus, et "ainult kiida seda", siis tõenäoliselt vastu ei võtaks. Kui sellist tingimust ei ole ja võib asjast ausalt kirjutada, siis miks mitte?
Pigem on siin küsimus blogijas endas. Elveri kommentaar on selles mõttes igati asjakohane. Kui tehakse selline pakkumine, siis miks mitte seda vastu võtta. Kuid kui pakutav toode on kesine või vajab läbilöömiseks kiidulaulu, siis ongi lugejatele targem nii öelda - see asi on jama. :)
see kingitus peaks natukene inspireerima ka, mobiil on surmigav asi aastal 2008.
skype-telefon? spa-pakett? ajakiri?
Postita kommentaar